• Posted 26-Jun-2018

New Eurydice Publication

Recommended Annual Instruction Time in Full-time Compulsory Education in Europe -2017/18

Did you know that the amount of instruction time allocated to a discipline can help to raise students' interest in a subject and that, as a consequence, their performance may also improve?

Not only the quality of instruction but also the time available for learning can have a positive effect on students' learning process, in particular, in the case of disadvantaged students.

This Instruction Time report analyses the recommended minimum instruction time in full-time compulsory general education in 43 European education systems for the year 2017-2018.

Special attention is paid to reading, writing and literature, mathematics, natural sciences and social studies.

The report outlines how reading, writing and literature are the subject areas that take up the largest share of instruction time, especially in primary education. Mathematics represents the second largest share of instruction time. Its share decreases at secondary level in favour of other subjects such as foreign languages.

In addition to the comparative analysis, the report includes national diagrams that illustrate data by country and subject which have been collected jointly by the Eurydice and the NESLI networks.

More Information: https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/recommended-annual-instruction-time-full-time-compulsory-education-europe_en

 

Νέα δημοσίευση της ιστοσελίδας "Eurydice"

Συνιστώμενος ετήσιος χρόνος διδασκαλίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση πλήρους απασχόλησης στην Ευρώπη -2017/18

Γνωρίζατε ότι το ποσό του χρόνου διδασκαλίας που διατίθεται σε έναν κλάδο μπορεί να συμβάλει στην αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για ένα θέμα και ότι ως εκ τούτου η απόδοσή τους μπορεί επίσης να βελτιωθεί;

Όχι μόνο η ποιότητα της διδασκαλίας αλλά και ο διαθέσιμος χρόνος για μάθηση μπορεί να έχει θετική επίδραση στη μαθησιακή διαδικασία των μαθητών, ιδιαίτερα στην περίπτωση των μειονεκτούντων φοιτητών.

Αυτή η Aναφορά του Xρόνου Eκπαίδευσης αναλύει το συνιστώμενο ελάχιστο χρόνο διδασκαλίας στην υποχρεωτική γενική εκπαίδευση πλήρους φοίτησης σε 43 ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα για το έτος 2017-2018.

Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στην ανάγνωση, τη γραφή και τη λογοτεχνία, τα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες και τις κοινωνικές σπουδές.

Η έκθεση περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο η ανάγνωση, η γραφή και η λογοτεχνία αποτελούν τους τομείς που καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου διδασκαλίας, ειδικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Τα μαθηματικά αντιπροσωπεύουν το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο της διάρκειας διδασκαλίας. Το μερίδιο μειώνεται στο επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υπέρ άλλων θεμάτων όπως οι ξένες γλώσσες.

Εκτός από τη συγκριτική ανάλυση, η έκθεση περιλαμβάνει εθνικά διαγράμματα που απεικονίζουν δεδομένα ανά χώρα και θέμα τα οποία συλλέχθηκαν από κοινού από τα δίκτυα Eurydice και NESLI.

Περισσότερες Πληροφορίες: https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/recommended-annual-instruction-time-full-time-compulsory-education-europe_en