• Posted 17-Oct-2017

Commission adopts initiative to boost apprenticeships in Europe

On the 5th of October 2017, the European Commission adopted a proposal for a European Framework for Quality and Effective Apprenticeships.

Ελληνικό κείμενο

This initiative is part of the New Skills Agenda for Europe, launched in June 2016. It also ties in with the European Pillar of Social Rights, which foresees a right to quality and inclusive education, training and life-long learning. The Commission has identified 14 key criteria that Member States and stakeholders should use to develop quality and effective apprenticeships. This initiative will help increase the employability and personal development of apprentices and contribute towards a highly skilled and qualified workforce responsive to labour market needs.

To assess the quality and effectiveness of an apprenticeship, the proposed Framework proposes seven criteria for learning and working conditions:

(1) Written contract; (2) Learning outcomes; (3) Pedagogical support; (4) Workplace component; (5) Pay and/or compensation; (6) Social protection; (7) Work, health and safety conditions.

The Framework also proposes seven criteria for framework conditions:

(8) Regulatory framework; (9) Involvement of social partners; (10) Support for companies; (11) Flexible pathways and mobility; (12) Career guidance and awareness raising; (13) Transparency; (14) Quality assurance and graduate tracking.

The Commission supports the implementation of these criteria through relevant EU funding. The European Social Fund alone contributes up to 27 billion euros to education and training, and the EU supports apprenticeships also through various other instruments. In addition, the European Alliance for Apprenticeships has so far mobilised over 750,000 places for young people. At least 390,000 apprenticeships have already been offered under the Youth Guarantee. Erasmus+ supports mobility for apprentices, including a new ErasmusPro initiative aimed at supporting 50,000 placements of vocational learners in companies abroad for the period 2018-2020. As efforts are bearing fruit to expand the number of apprenticeships, it is vital to know what the criteria for success are. This is what the new Framework provides.

Background

Apprenticeships, a combination of learning in school and training in a workplace, ease the transition of young people from education and training into work. Today, there are around 3.7 million apprenticeship students in Europe.

More information: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-17-3585_en.htm

 

Η Επιτροπή εγκρίνει πρωτοβουλία για την προώθηση της μαθητείας στην Ευρώπη

Στις 5 Οκτωβρίου του 2017, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόταση για ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο για ποιοτικές και αποτελεσματικές θέσεις μαθητείας. Η πρωτοβουλία αυτή, που έχει τη μορφή σύστασης του Συμβουλίου, αποτελεί μέρος του νέου θεματολογίου δεξιοτήτων για την Ευρώπη, που παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 2016. Συνδέεται επίσης με τον ευρωπαϊκό πυλώνα κοινωνικών δικαιωμάτων, ο οποίος προβλέπει το δικαίωμα σε ποιοτική και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση. Η σύσταση αυτή, προϊόν ευρείας διαβούλευσης, καθορίζει 14 βασικά κριτήρια που θα πρέπει να χρησιμοποιούν τα κράτη μέλη και οι ενδιαφερόμενοι για την ανάπτυξη ποιοτικών και αποτελεσματικών θέσεων μαθητείας. Η εν λόγω πρωτοβουλία θα συμβάλει στην αύξηση της απασχολησιμότητας και στην προσωπική ανάπτυξη των μαθητευομένων και, κατά συνέπεια, θα συνεισφέρει στη δημιουργία ενός εργατικού δυναμικού με υψηλές δεξιότητες και προσόντα, το οποίο θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Για την αξιολόγηση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της μαθητείας, το προτεινόμενο πλαίσιο καθορίζει επτά κριτήρια όσον αφορά τις συνθήκες μάθησης και εργασίας:

1) γραπτή σύμβαση· 2) μαθησιακά αποτελέσματα· 3) παιδαγωγική υποστήριξη· 4) συνιστώσα του χώρου εργασίας· 5) αμοιβή κα/ή άλλη αποζημίωση· 6) κοινωνική προστασία· 7) όροι εργασίας, υγείας και ασφάλειας.

Το πλαίσιο προτείνει επίσης επτά κριτήρια όσον αφορά τις συνθήκες πλαισίου:

8) κανονιστικό πλαίσιο· 9) συμμετοχή κοινωνικών εταίρων· 10) στήριξη των εταιρειών· 11) ευέλικτη πορεία και κινητικότητα· 12) επαγγελματικός προσανατολισμός και ευαισθητοποίηση· 13) διαφάνεια· 14) διασφάλιση ποιότητας και παρακολούθηση των αποφοίτων.

Η Επιτροπή υποστηρίζει την εφαρμογή αυτών των κριτηρίων μέσω της σχετικής χρηματοδότησης της ΕΕ. Το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο από μόνο του συμβάλλει μέχρι 27 δισεκατομμύρια ευρώ για την εκπαίδευση και την κατάρτιση, ενώ η ΕΕ υποστηρίζει προγράμματα μαθητείας και μέσω διαφόρων άλλων μέσων. Η ευρωπαϊκή συμμαχία για θέσεις μαθητείας έχει κινητοποιήσει μέχρι σήμερα πάνω από 750 000 θέσεις για τους νέους, ενώ τουλάχιστον 390 000 θέσεις μαθητείας έχουν ήδη προσφερθεί στο πλαίσιο των εγγυήσεων για τη νεολαία, καθώς η μαθητεία αποτελεί μία από τις τέσσερις επιλογές που θα πρέπει να προσφέρονται στους νέους που έχουν συμπληρώσει τέσσερις μήνες στην ανεργία. Το πρόγραμμα Erasmus+ υποστηρίζει την κινητικότητα των μαθητευόμενων, συμπεριλαμβανομένης της νέας πρωτοβουλίας ErasmusPro που αποσκοπεί στη χρηματοδότηση 50 000 τοποθετήσεων σπουδαστών της επαγγελματικής εκπαίδευσης σε εταιρείες του εξωτερικού για την περίοδο 2018-2020. Καθώς οι προσπάθειες όσον αφορά την επέκταση της προσφοράς μαθητείας αποδίδουν καρπούς, είναι ζωτικής σημασίας να γνωρίζουμε ποια είναι τα κριτήρια για την επιτυχία. Αυτό εξασφαλίζεται με το νέο πλαίσιο.

Ιστορικό του φακέλου

Η μαθητεία, ένας συνδυασμός εκπαίδευσης στο σχολείο και κατάρτισης στο χώρο εργασίας, διευκολύνει τη μετάβαση των νέων από την εκπαίδευση και την κατάρτιση στην εργασία. Σήμερα, υπάρχουν περίπου 3,7 εκατομμύρια μαθητευόμενοι στην Ευρώπη, ενώ ο αριθμός των φοιτητών πανεπιστημίου ανέρχεται στα περίπου 20 εκατομμύρια.

Περισσότερες πληροφορίες: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-17-3585_en.htm