• Posted 21-Jul-2017

Report: Protectionism on the Rise, EU Successful in Countering Barriers

372 trade barriers in place around the world, 10% increase in 2016. European exporters reported a 10% increase in the number of trade barriers they encountered in 2016 alone. 372 such barriers were in place at the end of last year in over 50 trade destinations across the world. The 36 obstacles created in 2016 could affect EU exports that are currently worth around €27 billon.

Ελληνικό Κείμενο

According to the Report on Trade and Investment Barriers released the 26th of June by the European Commission, thanks to its effective Market Access Strategy, the Commission succeeded in 2016 in removing as many as 20 different obstacles hindering European exports.

The Trade and Investment Barriers Reports are published annually since the beginning of the 2008 economic crisis. This year's edition is fully based on concrete complaints received by the Commission from European companies. They concern a wide range of products covering everything from agri-food to shipbuilding industries.

G20 members figure prominently among countries having created the highest number of import obstacles. Russia, Brazil, China and India top the list. Most of the new protectionist measures reported in 2016 appeared also in Russia and India, followed by Switzerland, China, Algeria and Egypt.

The Commission strongly defends European businesses against rising protectionist tendencies. Its efforts brought tangible results in 2016. The Commission managed to restore normal trading conditions in 20 various cases affecting EU exports worth €4.2 billion. South Korea, China, Israel and Ukraine top the list of countries where the EU succeeded in tackling barriers.

The EU food and drink, automotive and cosmetics sectors are those who benefited the most from the recent EU action. To give a few examples, following an EU intervention, China suspended labelling requirements that would otherwise affect the €680 million-worth EU cosmetics exports; Korea agreed to bring its rules for the size of car seats in line with international rules and Israel enabled companies from the whole of the EU to request market authorisation and export their pharmaceutical products.

All this was made possible thanks to  the effective cooperation between the Commission, EU Member States and European business representatives through the EU Market Access Strategy and  improved relations with trading partners under the recent EU's trade agreements.

The Market Access Strategy is a pivotal part of the EU's efforts to create the best possible conditions for European firms to export around the world and to ensure an effective enforcement of international trade rules.

The measures targeted in the report do not cover the trade defence measures. Anti-dumping or anti-subsidy duties, imposed in line with WTO requirements, are tools that serve to restore fair trading conditions. They are used by the EU and many of its partners to ensure a level-playing field.

More information: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-17-1765_en.htm

 

Έκθεση: o προστατευτισμός σε άνοδο, επιτυχής η ΕΕ στην αντιμετώπιση των φραγμών.

372 εμπορικοί φραγμοί σε όλο τον κόσμο, 10% αύξηση το 2016.

Οι ευρωπαίοι εξαγωγείς ανέφεραν αύξηση κατά 10% του αριθμού εμπορικών φραγμών που αντιμετώπισαν μόνο το 2016. 372 τέτοιου είδους εμπόδια λειτουργούσαν στο τέλος του περασμένου έτους σε πάνω από 50 εμπορικούς προορισμούς σε όλο τον κόσμο. Τα 36 εμπόδια που δημιουργήθηκαν το 2016 θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις εξαγωγές της ΕΕ που έχουν αξία σήμερα περίπου 27 δισ. Ευρώ.

Σύμφωνα με την έκθεση για τα εμπόδια στο εμπόριο και τις επενδύσεις, η οποία δημοσιεύθηκε στις 26 Ιουνίου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, χάρη στην αποτελεσματική Στρατηγική πρόσβασης στην αγορά, η Επιτροπή πέτυχε το 2016 να αφαιρέσει μέχρι 20 διαφορετικά εμπόδια που παρεμποδίζουν τις ευρωπαϊκές εξαγωγές.

Οι εκθέσεις για τους εμπορικούς και επενδυτικούς φραγμούς δημοσιεύονται ετησίως από την αρχή της οικονομικής κρίσης του 2008. Η φετινή έκδοση βασίζεται πλήρως σε συγκεκριμένες καταγγελίες που έλαβε η Επιτροπή από ευρωπαϊκές εταιρείες. Αφορούν ένα ευρύ φάσμα προϊόντων που καλύπτουν τα πάντα, από τις γεωργικές επιχειρήσεις τροφίμων έως τις ναυπηγικές βιομηχανίες.

Τα μέλη της ομάδας G20 κατέχουν σημαντική θέση μεταξύ των χωρών που δημιούργησαν το μεγαλύτερο αριθμό εμποδίων στις εισαγωγές. Η Ρωσία, η Βραζιλία, η Κίνα και η Ινδία βρίσκονται στην κορυφή της λίστας. Τα περισσότερα από τα νέα προστατευτικά μέτρα που αναφέρθηκαν το 2016 εμφανίστηκαν επίσης στη Ρωσία και την Ινδία, ακολουθούμενα από την Ελβετία, την Κίνα, την Αλγερία και την Αίγυπτο.

Η Επιτροπή υπερασπίζεται σθεναρά τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ενάντια στις αυξανόμενες τάσεις προστατευτισμού. Οι προσπάθειές της έφεραν απτά αποτελέσματα το 2016. Η Επιτροπή κατόρθωσε να αποκαταστήσει τους συνήθεις όρους συναλλαγών σε 20 διαφορετικές περιπτώσεις που επηρεάζουν εξαγωγές της ΕΕ αξίας 4,2 δισ. Ευρώ. Η Νότια Κορέα, η Κίνα, το Ισραήλ και η Ουκρανία βρίσκονται στην κορυφή του καταλόγου των χωρών στις οποίες η ΕΕ κατόρθωσε να αντιμετωπίσει τα εμπόδια.

Οι τομείς της ΕΕ τροφίμων και ποτών, της αυτοκινητοβιομηχανίας και των καλλυντικών είναι εκείνοι που επωφελήθηκαν περισσότερο από την πρόσφατη δράση της ΕΕ. Για να δώσουμε μερικά παραδείγματα, μετά από παρέμβαση της ΕΕ, η Κίνα ανέστειλε τις απαιτήσεις επισήμανσης που διαφορετικά θα επηρέαζαν τις εξαγωγές καλλυντικών της ΕΕ αξίας 680 εκατομμυρίων ευρώ. Η Κορέα συμφώνησε να προσαρμόσει τους κανόνες για το μέγεθος των καθισμάτων αυτοκινήτων σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες και το Ισραήλ επέτρεψε σε εταιρείες από ολόκληρη την ΕΕ να ζητήσουν άδεια αγοράς και να εξάγουν τα φαρμακευτικά προϊόντα τους.

Όλα αυτά έγιναν δυνατά χάρη στην αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ της Επιτροπής, των κρατών μελών της ΕΕ και των ευρωπαϊκών επιχειρηματικών εκπροσώπων μέσω της στρατηγικής πρόσβασης στην αγορά της ΕΕ και των βελτιωμένων σχέσεων με τους εμπορικούς εταίρους στο πλαίσιο των πρόσφατων εμπορικών συμφωνιών της ΕΕ.

Η στρατηγική πρόσβασης στην αγορά αποτελεί βασικό στοιχείο των προσπαθειών της ΕΕ να δημιουργήσει τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις να εξάγουν σε όλο τον κόσμο και να εξασφαλίσει την αποτελεσματική επιβολή των κανόνων του διεθνούς εμπορίου.

Τα μέτρα που στοχεύουν στην έκθεση δεν καλύπτουν τα μέτρα εμπορικής άμυνας. Οι δασμοί αντιντάμπινγκ ή οι δασμοί κατά των επιδοτήσεων, που επιβάλλονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ΠΟΕ, αποτελούν εργαλεία που αποκαθιστούν θεμιτούς όρους συναλλαγών. Χρησιμοποιούνται από την ΕΕ και πολλούς από τους εταίρους της για να εξασφαλίσουν ισότιμους όρους ανταγωνισμού.

Περισσότερες πληροφορίες: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-17-1765_en.htm