• Posted 11-Nov-2019

Climate change: Significant drop in EU emissions in 2018 but further effort needed to reach 2030 target

The European Union (EU) cut its greenhouse gas (GHG) emissions by 2 % in 2018, according to preliminary estimates released ον 31st of October by the European Environment Agency.

However, rising energy consumption continues to hamper progress on the share of energy generated by renewable sources and on energy efficiency. As in previous years, the transport sector remains a particular concern with rising GHG emissions, low uptake of renewable energy sources and insufficient reductions of transport fuels’ life-cycle emissions.

The EEA analysis shows that the EU is firmly on track to achieve its 2020 target to reduce GHG emissions by 20 %, compared with 1990 levels. Preliminary data from Member States indicate that the EU’s total emissions decreased by 2.0 % in 2018, bringing the total reductions to 23.2 % below 1990 levels.

However, Member States’ projections are not yet in line with the target for 2030 of at least a 40 % reduction in GHG emissions. According to the EEA analysis, Member States’ current policies can deliver only a 30 % reduction by 2030, while implementing all reported planned policies could bring the total reduction to 36 %.

Based on 2019 reports to the EEA, only Greece, Portugal and Sweden expect to reach their 2030 Effort Sharing targets on time with current policies and measures in place. Seven other Member States (Belgium, Croatia, France, Hungary, Italy, Slovakia and Spain) project to achieve their targets with additional policies.

More information: https://www.eea.europa.eu/highlights/climate-change-significant-drop-in?utm_source=EEASubscriptions&utm_medium=RSSFeeds&utm_campaign=Generic

 

Κλιματική αλλαγή: Σημαντική μείωση των εκπομπών των χωρών της ΕΕ για το 2018, αλλά επιπλέον προσπάθεια απαιτείται για την επίτευξη του στόχου για το 2030

Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) μείωσε τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) κατά 2% το 2018, σύμφωνα με προκαταρκτικές εκτιμήσεις που δημοσίευσε στις 31 Οκτωβρίου ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος. Ωστόσο, η αύξηση της κατανάλωσης ενέργειας εξακολουθεί να παρεμποδίζει την πρόοδο όσον αφορά το μερίδιο της ενέργειας που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ενεργειακή απόδοση. Όπως και τα προηγούμενα έτη, ο τομέας των μεταφορών εξακολουθεί να αποτελεί ιδιαίτερη μέριμνα όσον αφορά την αύξηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, τη χαμηλή κατανάλωση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την ανεπαρκή μείωση των εκπομπών του κύκλου ζωής των καυσίμων των μεταφορών.

Από την ανάλυση προκύπτει ότι η ΕΕ βρίσκεται σε καλό δρόμο για να επιτύχει τον στόχο της για το 2020, να μειώσει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κατά 20% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Τα προκαταρκτικά στοιχεία από τα κράτη μέλη δείχνουν ότι οι συνολικές εκπομπές της ΕΕ μειώθηκαν κατά 2,0% το 2018, με αποτέλεσμα οι συνολικές μειώσεις να φθάσουν το 23,2% κάτω από τα επίπεδα του 1990.

Ωστόσο, οι εκτιμήσεις των κρατών μελών δεν είναι ακόμη σύμφωνες με τον στόχο για το 2030 που αποσκοπεί στην μείωση κατά τουλάχιστον 20% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Σύμφωνα με την ανάλυση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (ΕΟΠ), οι τρέχουσες πολιτικές των κρατών μελών μπορούν να μειώσουν μόνο κατά 30% μέχρι το 2030, ενώ η εφαρμογή όλων των σχεδιαζόμενων πολιτικών θα μπορούσε να οδηγήσει τη συνολική μείωση στο 36%.

Βάσει των 2019 εκθέσεων προς τον ΕΟΠ, μόνο η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Σουηδία αναμένουν να επιτύχουν εγκαίρως τους στόχους τους για τον επιμερισμό των προσπαθειών για το 2030 με τις ισχύουσες πολιτικές και μέτρα. Επτά άλλα κράτη μέλη (Βέλγιο, Κροατία, Γαλλία, Ουγγαρία, Ιταλία, Σλοβακία και Ισπανία) σχεδιάζουν να επιτύχουν τους στόχους τους με πρόσθετες πολιτικές.

Περισσότερες πληροφορίες: https://www.eea.europa.eu/highlights/climate-change-significant-drop-in?utm_source=EEASubscriptions&utm_medium=RSSFeeds&utm_campaign=Generic