• Posted 24-Jul-2019

Member States' compliance with EU law in 2018: efforts are paying off, but improvements still needed

The 4th of July Annual report on Monitoring the Application of EU law sets out how the Commission monitored and enforced EU law in 2018.

Ελληνικό Κείμενο

The online Single Market Scoreboard, also published the same day, evaluates the performance of EU/EEA countries in the EU single market and identifies the shortcomings where the countries and the Commission should step up their efforts.

Citizens and businesses can only enjoy the many benefits of the single market if the rules that have been jointly agreed actually work on the ground. In November 2018, the Commission presented a fresh assessment of remaining barriers in the single market and called on Member States to be vigilant in implementing, applying and enforcing EU rules and refrain from putting up new barriers. For instance, from car emissions to e-commerce, from social media to the services sector, and much more besides.

The Commission continues to ensure that EU rules are properly applied and enforced. For instance, in 2018, the Commission acted firmly in enforcing rules in a number of policy areas. The Commission supported national and regional authorities in implementing clear air and clean water rules. It also took action against Member States who failed to live up to their commitments and implement EU rules on Passenger Name Records, on combating terrorism and on anti-money laundering. In addition, the Commission used enforcement powers when some EU countries did not move fast enough to improve access for people with disabilities to websites and other mobile applications.

The Single Market Scoreboard provides a detailed overview of how EU single market rules were applied in the European Economic Area (EEA) in 2018; how open and integrated certain markets are; and how much Member States contributed to a number of EU tools to make the single market function better. Depending on their performance in 2018, Member States were given 153 green, 137 yellow and 59 red cards indicating excellent (green), average (yellow) or below average (red) performance.

In general, the best performing countries were Portugal, Slovakia, Finland, Sweden and Lithuania, while the most red and yellow cards were given to Spain, Italy, Greece and Luxembourg.

Citizens, businesses, NGOs and other stakeholders can report suspected breaches of EU law through an online complaint form accessible via the Europa “Your rights” portal. In 2018, the majority of new complaints concerned justice and consumer rights; EU internal market, industry, entrepreneurship and SMEs; as well as employment and social affairs matters. Thanks to the SOLVIT portal, an informal problem-solving network of the Commission and the Member States, citizens and businesses can seek a solution to their problems with a public authority in another EU country.

More information: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_19_3030

 

 

Η συμμόρφωση των κρατών μελών με το κοινοτικό δίκαιο το 2018: οι προσπάθειες αποδίδουν, αλλά χρειάζονται ακόμη βελτιώσεις

Η ετήσια έκθεση της 4ης Ιουλίου σχετικά με την παρακολούθηση της εφαρμογής της κοινοτικής νομοθεσίας καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο η Επιτροπή παρακολούθησε και εφάρμοσε τη νομοθεσία της ΕΕ το 2018. Ο ηλεκτρονικός πίνακας αποτελεσμάτων για την ενιαία αγορά, που δημοσιεύθηκε επίσης την ίδια ημέρα, αξιολογεί την απόδοση των χωρών ΕΕ / ΕΟΧ στην ενιαία ΕΕ αγορά και εντοπίζει τις ελλείψεις στις οποίες οι χώρες και η Επιτροπή πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειές τους.

Οι πολίτες και οι επιχειρήσεις μπορούν να απολαύσουν τα πολλά οφέλη της ενιαίας αγοράς μόνο εάν οι κανόνες που έχουν συμφωνηθεί από κοινού πραγματικά λειτουργούν. Τον Νοέμβριο του 2018, η Επιτροπή παρουσίασε μια νέα εκτίμηση των εναπομενόντων φραγμών στην ενιαία αγορά και κάλεσε τα κράτη μέλη να επαγρυπνούν για την εφαρμογή, την υιοθέτηση και επιβολή των κανόνων της ΕΕ και να απέχουν από τη δημιουργία νέων εμποδίων. Για παράδειγμα, από τις εκπομπές αυτοκινήτων έως το ηλεκτρονικό εμπόριο, από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έως τον τομέα των υπηρεσιών και πολλά άλλα.

Η Επιτροπή εξακολουθεί να διασφαλίζει την ορθή εφαρμογή και επιβολή των κανόνων της ΕΕ. Για παράδειγμα, το 2018, η Επιτροπή ενήργησε αποφασιστικά στην επιβολή κανόνων σε διάφορους τομείς πολιτικής. Η Επιτροπή υποστήριξε τις εθνικές και περιφερειακές αρχές στην εφαρμογή σαφών κανόνων για τον αέρα και το καθαρό νερό. Επίσης, έλαβε μέτρα κατά των κρατών μελών που δεν τήρησαν τις δεσμεύσεις τους και εφαρμόζουν τους κανόνες της ΕΕ για τα Μητρώα Ονομάτων Επιβατών, για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας και για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες. Επιπλέον, η Επιτροπή χρησιμοποίησε μέσα επιβολής πολιτικών όταν ορισμένες χώρες της ΕΕ δεν κινητοποιήθηκαν αρκετά γρήγορα για να βελτιώσουν την πρόσβαση των ατόμων με αναπηρίες σε ιστότοπους και άλλες εφαρμογές κινητών.

Ο πίνακας αποτελεσμάτων για την ενιαία αγορά παρέχει λεπτομερή επισκόπηση του τρόπου με τον οποίο εφαρμόστηκαν οι κανόνες της ενιαίας αγοράς στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ) το 2018, πόσο ανοιχτές και ολοκληρωμένες είναι ορισμένες αγορές, και πόσα κράτη μέλη συνέβαλαν σε μια σειρά εργαλείων της ΕΕ για την καλύτερη λειτουργία της ενιαίας αγοράς. Ανάλογα με τις επιδόσεις τους το 2018, στα κράτη μέλη δόθηκαν 153 πράσινα, 137 κίτρινα και 59 κόκκινα φύλλα που δείχνουν εξαιρετική απόδοση (πράσινη), τη μέση (κίτρινη) ή την κάτω από μέση (κόκκινη).

Γενικά, οι χώρες με τις καλύτερες επιδόσεις ήταν η Πορτογαλία, η Σλοβακία, η Φινλανδία, η Σουηδία και η Λιθουανία ενώ οι περισσότερες κόκκινες και κίτρινες κάρτες δόθηκαν στην Ισπανία, την Ιταλία, την Ελλάδα και το Λουξεμβούργο.

Οι πολίτες, οι επιχειρήσεις, οι ΜΚΟ και άλλοι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναφέρουν υποψίες παραβιάσεων της νομοθεσίας της ΕΕ μέσω της ηλεκτρονικής φόρμας καταγγελίας που είναι προσβάσιμη μέσω της δικτυακής πύλης «Δικαιώματα σας». Το 2018, η πλειονότητα των νέων καταγγελιών αφορούσε τη δικαιοσύνη και τα δικαιώματα των καταναλωτών. Την εσωτερική αγορά της ΕΕ, τη βιομηχανία, την επιχειρηματικότητα και τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις,  καθώς και θέματα απασχόλησης και κοινωνικών υποθέσεων. Χάρη στην δικτυακή πύλη SOLVIT, ένα άτυπο δίκτυο για την επίλυση προβλημάτων της Επιτροπής και των κρατών μελών, των πολιτών και των επιχειρήσεων μπορεί να επιλύσει τα προβλήματά τους με μια δημόσια αρχή σε άλλη χώρα της ΕΕ

Πληροφορίες στο: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_19_3030